مشتريان امروزي فناوري هاي ديجيتال را مي شناسند. اين نسل از مشتري، خريد خود را به صورت آنلاين شروع مي کند، تمام تحقيقات را به صورت آنلاين انجام مي دهد، از طريق رسانه هاي اجتماعي به دنبال بازخورد مي گردد و بعضي وقت ها استفاده از ايميل يا تيکت زدن را به تماس هاي تلفني ترجيح مي دهد.
در واقع، تحقيقات انجام شده در اين زمينه نشان داده که 93 درصد از خريداران فرآيند خريد خود را با جستجوي اينترنتي آغاز مي کنند. 86 درصد از اين خريداران حتي مايلند براي داشتن يک تجربه مشتري بهتر هزينه بيشتري بپردازند. چطور مي توانيد انتظارات چنين مشترياني را برآورده کنيد؟ بايد فعال باشيد! اين به معناي پيش بيني و برآوردن نيازهاي فعلي و آينده مشتريان شماست. براي انجام اين کار، بايد بتوانيد خودتان را جاي مشتريان بگذاريد و مسير خريد را با آنها طي کنيد.
خوشبختانه، نرم افزارهايي وجود دارند که به شما کمک مي کنند به آساني از عهده چنين چالشي بر بياييد و بهترين فناوري موجود در بازار در جهت مديريت ارتباط و بهبود تجربه مشتري،
نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري به شما اين امکان را مي دهد تا يک ديد کامل و عالي از مشتريان تان داشته باشيد. اين ديد و اطلاعات به دست آمده از نرم افزار سي آر ام، ايجاد پيشنهادات سفارشي سازي شده بر اساس علايق مشتري، سابقه خريد او و موارد ديگر را براي کسب و کار و تيم فروش و بازاريابي شما ممکن مي کند. ببينيم نرم افزار CRM چطور مي تواند به بهبود تجربه مشتري کمک کند.
مشتريان امروزي نظرات و اطلاعات شان در مورد محصولات و خدمات مختلف را از طريق کانال هاي ارتباطي مختلف از جمله رسانه هاي اجتماعي به اشتراک مي گذارند. بنابراين، بهتر است شروع کنيد به انجام آنچه به آن "گوش دادن اجتماعي" گفته مي شود!
ايجاد يک تجربه مشتري عالي، بدون ارتباط مستمر و معنادار امکان پذير نيست. هر تماسي که با مشتري برقرار مي شود، روي تصميم او در مورد بازگشت يا عدم بازگشت به کسب و کار شما تأثير مي گذارد.
در اين زمينه يک نرم افزار سي آر ام مي تواند کمک بزرگي باشد. امروزه از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري به طور فزاينده اي به عنوان يک ابزار اساسي براي افزايش وفاداري مشتري استفاده مي شود.
چطور مي توانيد مطمئن شويد که مشتريان تان راضي و وفادار هستند؟
فقط با حفظ تماس!
يک نرم افزار سي آر ام شامل طيف گسترده اي از اطلاعات در مورد مشتريان شما و نحوه تعامل آنها با کسب و کار شما - از جمله فعاليت ها، مکالمات و خريدهاي گذشته است.
با استفاده از دادههاي موجود در نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مي توانيد به مشتريان فعلي، در مورد اخبار شرکت، پيشنهادات يا کمپينهاي فروش اطلاع رساني کنيد. نرم افزار سي آر ام، همچنين اين امکان را فراهم مي کند که به جاي ارسال اطلاعات يکسان براي همه، مشتريان تان را تقسيم بندي کنيد و مخاطبان مناسب را با پيام مناسب مورد خطاب قرار دهيد.
براي به دست آوردن توجه مشتريان تان، بايد به طور فعال محصول يا خدمات مرتبط را به آنها ارائه دهيد.
يک نرم افزار CRM با نشان دادن اينکه مشتري به چه محصولات يا خدماتي علاقه مند است و يا قبلا درخواست يا خريده کرده؛ به شما در مورد نياز مشتريانتان اطلاعات مي دهد. همچنين با استفاده از نرم افزار سي آر ام به راحتي مي توانيد متوجه شويد که مشتري قبلاً چه مشکلاتي داشته است و آيا از راه حل هايي که به او ارائه کرده ايد راضي بوده است يا خير.اين اطلاعات به شما کمک مي کند تا آنچه را که مشتري واقعاً مي خواهد به او ارائه دهيد.
همانطور که اشاره شد CRM مخفف عبارت مديريت روابط مشتري است. با بهره گيري از بازاريابي رابطه مند، قادر خواهيد بود ارتباط قوي تري با مشتري ايجاد کنيد.
چطور مي توانيم بازاريابي رابطه مند داشته داشتيم؟ با شخصي سازي ارتباطات بازاريابي کسب و کار با مشتري.
مشتريان مي توانند از طريق کانال هاي مختلفي از جمله ايميل، تلفن و وب سايت با کسب و کار شما تماس بگيرند. همچنين مي توانند از طريق بخش هاي مختلفي مانند فروش، بازاريابي و خدمات مشتريان با شما در تماس باشند.
نرم افزار CRM دانا تمام اين مکالمات از طريق کانال هاي متفاوت را يکپارچه مي کند و شما مي توانيد از اين اطلاعات براي ارائه تجربهاي منحصربهفرد به مشتريان تان استفاده کنيد براي مثال هنگامي که مشتري شما تماس ميگيرد تمام اطلاعات تعاملشان با شما قابل مشاهده است به اين ترتيب قادر خواهيد بود بدون اينکه از مشتري بخواهيد حرفهاي خودش را براي شما تکرار کند، دقيقاً متوجه شويد که به چه چيزي نياز دارد.
تجربه مشتري قوي همچنين به اين معنا است که شما زماني که مشتري به کمک شما نياز دارد، از او پشتيباني مي کنيد.
به ياد داشته باشيد که مشتريان امروزي معمولا ارتباط آنلاين را براي حل مشکلات و رسيدگي به شکايات شان ترجيح مي دهند. خبر خوب اينکه با
نرم افزارهاي پيشرفته تر مديريت ارتباط با مشتري، مانند نرم افزار CRM دانا، خدمات مشتريان را نيز در قالب نرم افزار سي آر ام به کسب و کارها ارائه مي دهند. اين به شما کمک مي کند تا اطمينان حاصل کنيد که هيچ کدام از درخواست ها و تيکت هاي مشتري گم نشده يا ناديده گرفته نمي شود. هر درخواست به يک سيستم مرکزي وارد مي شود که مي توان به صورت آنلاين به آن دسترسي داشت. مي توانيد سيستم را طوري تنظيم کنيد که هنگامي که مشتري درخواستي را ارسال مي کند، به طور خودکار يک ايميل ارسال شود تا به مشتري اطلاع داده شود که درخواست را دريافت کرده ايد.
اين ايميل ميتواند شامل يک شماره رهگيري، اطلاعات مربوط به درخواست دريافتشده و حتي پيشنهاد پرسشهاي متداول مفيد و پيوندهايي به ساير منابع خدمات مشتريان مانند پايگاه دانش باشد. به اين ترتيب، تمام درخواست هاي مشتري مورد توجه قرار مي گيرند.
مشتري امروزي نه تنها مي خواهد که به او گوش داده شود، بلکه انتظار دارد به او با شرايط انتخابي خودش (و نه شما) پاسخ داده شود. اين بدان معناست که شما بايد با مشتريان تان در زمان، مکان و به شکلي که آنها انتخاب مي کنند ارتباط برقرار کنيد!
از آنجايي که مشتري امروزي به صورت آنلاين به پيشنهادات بسياري از رقباي شما دسترسي دارد، بايد سرعت ارائه پيشنهادات تان را افزايش دهيد. در غير اين صورت، با خطرِ از دست دادن مشتري مواجه مي شويد.
يکي از راه هاي افزايش سرعت ارتباطات، استفاده از نرم افزار سي آر ام است!
زماني که سرنوشت کسب و کارها به چند دقيقه بستگي دارد، دسترسي به تمام اطلاعات مشتري و ارائه يک محصول مناسب براي او، بسيار مهم مي شود.
مشتري امروز زماني که سؤالي برايش پيش مي آيد، فوراً انتظار پاسخ دارد. در دنياي امروز زماني براي تاخير وجود ندارد. بنابراين، اگر به موقع پاسخ ندهيد، با خطر از دست دادن مشتري مواجه خواهيد بود!
مطالعات انجام شده در اين زمينه نشان داده که 62? از کسب و کارها اصلاً به ايميل هاي پشتيباني مشتري پاسخ نمي دهند! علاوه بر اين، ميانگين زمان پاسخگويي هم بيش از 12 ساعت است.
با استفاده از ماژول SLA يا همان توافق نامه سطح خدمات در نرم افزار CRM مي توانيد فرايند پاسخ دهي به سوالات مشتريان تان را اولويت بندي کنيد و مهلت زماني پاسخ به هر درخواست رو مشخص کنيد و درخواست ها را به کارشناس مربوط به آن تيکت تخصيص دهيد.
نرم افزار CRM براي استارتاپ ها
مي ,مشتري ,افزار ,نرم ,مشتريان ,کنيد ,نرم افزار ,سي آر ,کسب و ,افزار سي ,افزار crm ,افزار مديريت ارتباط ,دادن مشتري مواجه ,بهبود تجربه مشتري
درباره این سایت