CRM يا مديريت ارتباط با مشتري يک استراتژي است که به کسب و کارها در مديريت روابط با مشتريان فعلي و بالقوه کمک ميکند.
امروزه سي آر ام يک اصطلاح محبوب در دنياي شرکتها و کسب و کارهاي مختلف است. در واقع، تقريباً هر کسب و کار موفقي براي اجراي کارآمد استراتژيهايش به CRM نياز دارد. اما، اين چيزي که ازش صحبت ميکنيم چيست؟ و مهم تر از آن اينکه استفاده از نرم افزار CRM چه سودي براي کسب و کار شما خواهد داشت؟ در اين راهنما که در سايت ايتنا منتشر شده در مورد انواع مختلف سي آر ام و دلايل اهميت آن براي فروش و بازاريابي بيشتر خواهيد آموخت و من اينجا به صورت خلاصه توضيح ميدم بهتون.
منبع: مقاله نرم افزار CRM چيست و چه کمکي به کسب و کارها ميکند در سايت ايتنا.
مديريت ارتباط با مشتري (CRM) به استراتژياي اشاره دارد که توسط کسب و کارها براي مديريت روابط با مشتريان فعلي و بالقوه مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين نرم افزار فناوري پياده سازي استراتژيهاي مديريت ارتباط با مشتري است. اين سيستم هدفش جمعآوري و تجزيه و تحليل داده ها در مورد تمامي تعاملات انجام شده بين يک کسب و کار و مشتريانش ايجاد شده است، ميباشد.
اين اطلاعات در نرم افزار سي آر ام از چندين کانال جمعآوري شده و همگي در يک پايگاه داده متمرکز ذخيره ميشوند.
دادههاي جمع آوري شده از مشتريان شامل موارد مختلفي مانند: مشخصات، اطلاعات تماس و همچنين فعاليتهاي فروش مانند: تماسها، ايميلها و. است. علاوه بر اين، نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري به کسب و کارها اين امکان را مي دهد تا اين اطلاعات و دادهها را بهتر تجزيه و تحليل کنند و از اين دادهها براي بهبود کيفيت محصول يا خدمات خود، رسيدگي به مسائل و مشکلات مشتريان و همچنين رشد کسب و کار استفاده کنند.
استفاده از اين ابزار براي همهي کسب و کارها مهم است، اما براي کسب و کارهاي کوچکي که در مراحل اوليه رشدشان هستند بسيار حياتي است. زيرا موفقيت اين شرکتها تا حد زيادي به تعداد مشترياني که مي توانند به دست آورده و حفظ کنند بستگي دارد.
نرم افزار CRM يک ابزار ضروري براي مديريت موثر اطلاعات و مشخصات مشتري در يک کسب و کار ميباشد. علاوه بر اين، اين ابزار به عمليات هاي تجاري کمک کرده و به صاحبان سازمانها کمک ميکند فرصتهاي فروش بالقوه را به شکل موثرتري پيگيري کنند.
سه دسته اصلي سيستم يا نرم افزار CRM وجود دارد که هر کدام از آن ها براي انجام وظايف خاصي طراحي شده است.
اين نرم افزار به سيستمهاي CRMي گفته ميشود که حجم زيادي از اطلاعات و دادهها را سازماندهي و مديريت ميکنند تا تجربه مشتري را بهبود دهند. وضيفه اصلي آنها تجزيه و تحليل دادهها ميباشد
نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مشارکتي ارتباط بين بخشهاي بازاريابي، فروش و پشتيباني را فراهم ميکند. دو جنبه اصلي اين ابزارها مديريت کانال و تعامل است.
استفاده از اين نرم افزار به سازمانها اجازه ميدهد تا اطلاعات مشتري را در ميان بخشهاي داخلي مانند تيمهاي فروش، فني، بازاريابي و پشتيباني به اشتراک بگذارند.
اين قابليت براي همه تيمهاي مجموعه اين امکان را فراهم مي آورد تا درک بهتري از مشتريان و نيازهايشان داشته باشند.
يک نرم افزار CRM عملياتي به اتوماسيون کردن و بهبود کلي تعامل و پشتيباني مشتري در سراسر کسب و کار تمرکز دارد. هدف اصلي اين سيستم توليد سرنخ، تبديل تمامي سرنخها به مخاطبين، جمع آوري تمامي اطلاعات لازم و ارائه خدمات موثر و کارآمد به مشتريان ميباشد.
معمولا بزرگترين چالشهايي که فروشندگان با آن مواجه هستند، شامل موارد زير است:
1) نحوه ارزيابي و پيگيري سرنخها
2) نحوه اولويت بندي فعاليتهاي فروش
نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري يک ابزار همه کاره است که نه تنها به صورت خودکار به اين فعاليتهاي کليدي ميپردازد، بلکه مسائل مهم ديگري را نيز تحت پوشش قرار ميدهد.
• ايجاد و مديريت گزارشهاي فعاليت
• ايجاد يک فضاي ذخيره سازي ام
• امکان بخش بندي و هدف گذاري
• برنامه ريزي و مديريت بهينه زمان
• درک بهتر مشتريان
• کاهش وظايف مديريتي
هرچه فروشندگان و نرم افزار CRM زمان بيشتري را با هم بگذرانند، موفقتر خواهند بود. در نتيجه، استفاده از اين نرم افزار عملکرد تيم فروش را خيلي افزايش داده و به تيم هاي فروش کمک ميکند تا در 3 زمينه حياتي برتري پيدا کنند:
1. افزايش نرخ دسترسي به اهداف فروش
2. انجام جستجوهاي بهتر، مرتب سازي و ارزيابي سرنخها
3. سازماندهي فعاليتهاي بعدي
به طور کلي، نرم افزار CRM تا حد زيادي مسئول افزايش بهره وري فروشندگان است. به اين دليل که با استفاده از اين ابزار، پايگاه داده و تمام اطلاعات مرتبط را مي توان در چندين دستگاه و از مکانهاي مختلف مشاهده کرد و از انجام گرفتن کليه فعاليتهاي مرتبط با فروش به شيوهاي سيستماتيک و سازمان يافته اطمينان حاصل کرد.
منبع مقاله: نرم افزار CRM چيست و چه کمکي به کسب و کارها مي کند؟
نرم افزار CRM براي استارتاپ ها
افزار ,نرم ,مديريت ,کسب ,crm ,مشتري ,نرم افزار ,کسب و ,افزار crm ,ارتباط با ,با مشتري ,افزار مديريت ارتباط
درباره این سایت